Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 13. toukokuuta 2014

Jutustelua ja fotostelua :)

Eilen olin töissä yhessä eskarissa, mutta tänään oli vapaa päivä.Oltiin kuskina yhelle ystävälle, kun hän tarvitsi kyytiä, kun oli luvannut mennä yhtä 90 v vanhusta katsomaan, eikä hällä ole autoa eikä korttiakaan (niinkuin ei minullakaan).


Samalla käytiin myös kaupungissa seurakunnan kahvilassa ja ruokailussa.Ja ostamassa näytelmä-rekvisiittaa, kun mies oli saanut sellaisen tehtäväksi :)


Äsken muuten kun tätä kirjoittelin, niin ihme ja kumma, meidän nurmikolla pomppi jänis! Harmi kun en huomannut ottaa kännykkää ja kuvaa siitä. Se pompahteli kaikessa rauhassa tuohon tielle ja lähti sitten hyvin hitaasti sitä pitkin postilaatikoille, jotka on ihan meiän talon kohdalla.Siitä sitten ruskealle pellolle, johon hyvin maastoutuikin väriltään. Meiän lähellä ei yleensä ole näkynyt jäniksiä, varmaan koirien takia. (Onneksi koirat olivat sisällä).





Äitienpäivänä kun lapset eivät päässeet tänne, kävimme sitten me keskimmäisen tytön luona. Sain äitienpäivä-lahjaksi kirsikka-tomaatin :)
Samana päivänä mulla oli myös synttäripäivä, nyt ikäni on sama kuin syntymävuoteni kaksi viimeistä numeroa :D
Mieheltä sain orvokin :)






Nuo molemmat on kuistilla, samoin tämäkin kukka, joka tosin on vain silkkiä. Koristeena amppelissa on kaksi pientä papukaijaa.






Eilen kun tulin töistä miehen kyydissä kävin vihdoin hakemassa kirjastosta tämän mulle tulleen kirjan Kierrätyspuutarha.





Kiva kirja ja kierrätys-ideaa!


Äsken käytiin saunassa ja sen jälkeen lepäsin hetken tämän unisen ihanuuden vieressä, eli Rasmuksen <3.



Olen virkannut uusista leikkamistani kuteista taas mattoa, pinkki-harmaata.Tämän kuvan jälkeen matto on jo kasvanut paljon....





Minusta ihan kivat värit. Jotenkin tuo pinkki viehättää tällä hetkellä.

6 kommenttia:

  1. Voi miten suloiset papukaijat on amppelissa, minä tykkään noista koriste linnuista harmi kun tiimari lopetti sieltä sai aina noita lintujakin edullisesti..ja muutakin askartelutarviketta olen kauemmin pitänyt ostaa mm, silkkipaperia mutta se on jäänyt kun ei ole askartelukauppaa lähellä ja lahdessa ei löydy koskaan parkkipaikkaa joten hankalaa mennä nyt hakemaan niitä tarvikkeita enkä tiedä saako mistään muualta niitä..
    ihania kuvia, kirsikka tomaattia meillä oli viime kesänä ulkona kaksi puskaa ja paljon tuli tomaatteja..
    Ihana matto, minäkin rakastan pinkkiä..ja olen virkannut mattoa..perjantaina menen hakemaan lisää kuteita minun mattoon, ostin kierrätyksestä matonkuteita mutta moni kerä oli sellainen et siinä oli 20cm pätkiä...ei niitä voinut virkata kun olisi tullut solmuja liikaa...ja matosta ei olisi tullut kestävä..
    ihana kirja varmaan tuo kierrätyspuutarha Vinkkaan sinulle et oletko lukenut romulyyli blogia..hänellä on koti blogi ja puutarhablogi joten hänellä on kaikkea ihanaa siellä itse tehtyä...käy kurkkimassa... :)
    Minäkin käytän kirjastoa...ja kun on tunnukset niin voi jatkaa laina-aikaa helposti netin kautta..
    Mukavaa keskiviikko päivää sinulle :)

    VastaaPoista
  2. Kyllä olen jo pitkään seurannut Romulyyli-blogia, tuossa kirjassahan taitaa olla heidän pihaltaan myös kuvia :) Minä olen saanut tyttären perheeltä rikkinäisiä vaatteita, joista olen leikannut matonkudetta sekä olen myös muualta saanut kude-aineksia :) Joskus jos tarvii jotain tiettyä väriä, niin voin ostaa kiertsistä sen värisiä t-paitoja 20 senttiä kpl, tai jos ilmais vaatteissa on. Mä en muuten yleensä laita solmuja kuteeseen, vaan jätän sen verran pitkän pätkän joka jää sinne sisään, kun vaihdan väriä...jos ymmärrät mitä tarkoitan :) Mukavaa keskiviikkoa, mullakin on vapaapäivä ja on vielä huomennakin :) Täytyy pestä pyykkiä, kuivuvat hyvin tuulessa ja auringossa ulkona.

    VastaaPoista
  3. ♥ ihana matto! täällä samoja puuhia :) :)

    VastaaPoista
  4. Oi,sait kirsikka tomaatin! Onnea vain näin jälkikäteen synttärisi johdosta. Ihana rasmus! Mattoja on tosi kiva virkata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Yleensäkin virkkaaminen on kivaa, tosin enimmäkseen mulla tulee virkattua mattoja tai koreja matonkuteesta.

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)