Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Leppäkerttuja ja muita kevät ajatuksia

*


Harmaa, sumuinen päivä. Liukastakin on ollut, joten en ole kävellen mennyt lintulautaa pitemmälle. Sinne vein siemeniä, kun joku lintu huusi "tii, tii, tii", joku vanha tuttu joka ennenkin mulle huudellut, vastasin sille ja laitoin lisää siemeniä :)

-*


Eläimet on niin ihania,linnutkin <3 Tuossa aamulla jo mietinkin, miten kiva olisi olla kesä-lampaita tai -kanoja...mutta niinkuin sanoin, en raaskisi niistä syksyn tullen luopua ja sitten pitäisi olla lämmin tila ja muutenkin tulisi lisää kuluja...ja ylimääräisiin kuluihin ei ole varaa. Eilen olin Elmon kanssa ulkona, ensin vähän käveltiin ja takaisin tultuani rupesin lumitöihin, mies oli flunssassa. Samalla kävin etsimässä vähän kiviä, kun olen niitä maalaillut. Mulla on ulkovarastossa ämpärillinen kiviä, vaan ne olivat liian isoja, ainakin päällimmäiset, joten en viitsinyt ruveta sitä kaivelemaan. Sen verran on ollut kiviä, että muutaman leppäkertun olen kevääksi maalannut :) Nämä on ihan pieniä.




Kierrätys-ideoista olen löytänyt kauniita isommista kivistä ja rikkinäisistä tiilistä tehtyjä, siis maalattuja, "taloja", joita voi laittaa esim. puutarhaan koristeeksi. Yhden pienen teinkin kokeeksi... vetoketju-ideoista olen myös kokeillut tehdä korua.
Huomenna reissu Helsinkiin lääkäriin, aamulla aikaisin jo pitää lähteä.
Viime vuotisia siemeniäkin katsoin, ihmeen paljon niitä olikin jäänyt, joten se helpottaa tämän kevään siemen ostoksia. Ja melkein kaikki olivat sellaisia, ettei tarvitse esikasvattaa. Mieshän on talven aikana väkertänyt mulle "kasvihuoneen" kehikkoa, joten toivottavasti saan kasvit paremmin kasvamaan ensi kesänä :) Mies on tehnyt sitä vanhan paviljongin raudoista ym. raudoista...ja päällimmäiseksi on tullut verkko, jonka päälle tulee sitten muovi. Katsotaan nyt miten se onnistuu.




Laskiais-kahvilla ja -pullalla kävimme ja samalla poikkesimme lähikaupassamme, josta on nyt tullut Sale, aiemminhan se oli S-Market. Eipä tässä sen kummempaa, toivottavasti siellä huomisella reissulla löytää parkkipaikan, kun niitä on rajallisesti ja se on usein ongelma Hesan lääkärireissuilla.
Hyvää alkavaa viikkoa teille!



ps. tulin vielä laittamaan uusimman väkerryksen kuvan, sukka-apinan, jonka olin jo aikaa sitten leikannut, mutta nyt vasta ompelin. Netistä tietysti tuonkin ohje :)









3 kommenttia:

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)