Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 4. heinäkuuta 2017

Arkisia askareita





Eilen miehellä oli kaveri tekemässä puuhomia kanssaan. Vaikka oli aamun sateista, silti miehet tekivät hommia, osin kyllä katoksessa, minä laitoin sillä aikaa meille ruuan ja ja kahvin. Sen jälkeen läksin itsekin ulos, kun sade oli loppunut. Pinoamaan klapeja. Sen välissä ja jälkeen leikin Elmon kanssa, yritin opettaa sitä noutamaan keppiä, kun se ei ole kovin innostunut ollut siitä, eikä palauta keppiä :) Nyt kun pitkästä aikaa sitä heittelin, niin se jaksoi olla hetken aikaa innostunut. Mies lähti viemään kaverin kotiin ja minä perkasin rikkaruohoja. Myöhemmin yksi rikkinäisistä pesukoneistammekin saatiin vietyä omalla pikku-autollamme jätepisteelle. Toinen vielä odottaa pihalla vientiä.








Ompelin eilen itselleni kauniista saadusta sydän-kankaasta (sellaisesta jossa on ohut toppaus) uuden kännykkä-pussin...ihan söpö minusta :)

















Tänään oli samanlaista säätä, aamupäivällä satoi ja nyt on puolipilvistä. Tänään ompelin aamusta, sain aikaan vähän epäonnistuneen kovan onnen "jussin" eli jäniksen. Sitten olikin ruuan laitto, pyttipannua ja paistettua munaa. Vanhoista pakasteessa olleista raparperin paloista tein piirakan kahville.


















Niitä olisi siellä lisääkin, pitäisi tehdä sitä raparperi-mehua niistä... Eipä tässä kummempaa tänään, kohta päiväkahville piirakan kera :) Mukavaa kesäpäivää ja -ilmoja teille <3







6 kommenttia:

  1. Hyvä juttu, että saitte apua puiden pilkkomiseen, se on iso homma!
    Söpö pussukka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apu on aina hyvästä, mies pätki moottorisahalla, kaveri halkoi klapeiksi ja minä pinosin :)

      Poista
  2. Kaunis pussukka 🌻
    Mulla alkoi eilen kesäloma, ilmat ei ole kovin suosineet, mutta menee tämä näinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On nää ihmeen vaihtelevat tän kesän säät! Muistan, et viimeks tais olla näin vaihtelevat säät, kun asuttiin vielä kerrostalossa eli ainakin 6-7 vuotta sitten...

      Poista
  3. Mä olen koittanut epätoivoisesti opetella tekeen niitä isoäidin ruutuja mutta ne kelpaa mulle vaikkeivat olekkaan kai kovin oikeaoppisesti virkattuja, ompelukoneet olen jo kiikuttanut mökille mahdollista muuttoa pakoon kuten paljon muutakin.
    Saitko jo kirjeeni ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain kirjeesi,kiitos siitä <3 Yritän vastata jossain välissä, tsemppiä teille!

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)